PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE B2C

Program dla konsumenta wymaga nie tylko dużej wiedzy o lojalności, lecz także kompetencji w zakresie jego promowania i budowania popularności wśród klientów docelowych.

Nad wdrożeniem i obsługą programów pracuje doświadczony i rozbudowany zespół specjalistów, którzy znają i rozumieją specyfikę programów dla klienta docelowego.

Realizacja skutecznego programu dla konsumentów wymaga nietypowych kompetencji.
Programy lojalnościowe dla klientów często zawierają elementy konkursu, loterii czy sprzedaży premiowej.

Możesz liczyć na to, że ograniczymy Twój wysiłek do minimum.
Programy lojalnościowe B2C realizujemy kompleksowo

– tak abyś mógł wykorzystać nasze know-how.
Tobie pozostaje analiza wyników

i cieszenie się sukcesem.

JAK MOŻEMY PRZYGOTOWAĆ TWÓJ PROGRAM

PROGRAM WSPARTY KONKURSEM / LOTERIĄ
TYPOWE PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE DLA KLIENTÓW MOŻEMY WZBOGACIĆ O ELEMENTY KONKURSU I LOTERII – W TEN SPOSÓB ZWIĘKSZAJĄC JEGO ATRAKCYJNOŚĆ.
INTEGRACJA Z MEDIAMI SPOŁECZNOŚCIOWYMI
ZINTEGRUJEMY PROGRAM Z MEDIAMI SPOŁECZNOŚCIOWYMI, TAK ABY ZWIĘKSZYĆ INTERAKCJĘ Z UCZESTNIKAMI I ABY PROMOWAĆ PROGRAM WŚRÓD KLIENTÓW.
PROGRAM Z ELEMENTAMI GRYWALIZACJI
GRYWALIZACJA JEST ISTOTNYM SKŁADNIKIEM KTÓRY BIERZEMY POD UWAGĘ TWORZĄC PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE B2C – WSZYSTKO PO TO ABY UCZESTNICY ANGAŻOWALI SIĘ Z CAŁYCH SIŁ.
OBSŁUGA INFOLINII PRZYCHODZĄCEJ, WYCHODZĄCEJ
POSIADAMY WŁASNE STUDIO CATI KTÓRE UMOŻLIWIA NAM PROFESJONALNE PROWADZENIE INFOLINII.

Programy lojalnościowe B2C

Aktualnie programy lojalnościowe należą do jednych z najważniejszych elementów kampanii marketingowych prowadzonych przez marki. Pozwalają one na tworzenie relacji z klientami oraz budowanie stałego grona odbiorców oferowanych produktów czy usług. Umożliwiają także motywowanie klientów do dokonywania kolejnych zakupów. Wśród programów lojalnościowych występuje ich różne rodzaje. W zależności od potrzeb, jakie ma marka oraz jaka jest specyfikacja jej działalności, można zdecydować się na różne rozwiązania. Jedną z popularniejszych opcji, jaką wybiera wiele marek, są programy lojalnościowe B2C, które kierowane są bezpośrednio do konsumentów.

 

Programy lojalnościowe B2C – co warto wiedzieć?

 

Programy B2C są programami lojalnościowymi dla klientów, którzy są ostatecznymi konsumentami oferowanego produktu lub usługi. Tego typu programy oparte są na nagradzaniu klientów za dokonywanie zakupów, korzystanie z usług i realizowanie celów wyznaczonych przez organizatora. Mogą one polegać na otrzymywaniu punktów za dokonanie zakupu, które następnie wymieniane są na nagrody, darmowe produkty czy zniżki. Programy lojalnościowe B2C często przewidują także atrakcyjne promocje przygotowywane wyłącznie dla uczestników danego programu. Najbardziej znanym przykładem takich działań marketingowych są programy lojalnościowe dla klientów na stacjach benzynowych, które w zamian za zakupy premiują klienta punktami, podlegającymi wymianie na nagrody.

 

Programy lojalnościowe B2C a B2B – różnice

Programy lojalnościowe dla klientów to zdecydowanie najtrudniejsza forma tego typu działań marketingowych, na jaki może zdecydować się dana marka. W odróżnieniu od programów dedykowanych dla kanałów dystrybucji, jakimi są programy lojalnościowe B2B, decydując się na program B2C, należy brać pod uwagę występujące ograniczenia. Tego rodzaju działanie nie sprawdzi się w niektórych przypadkach i nie będzie przynosić oczekiwanych efektów. Podczas wyboru strategii marketingowej warto zadać sobie kilka istotnych pytań, takich jak:

 

– czy klienci dokonują regularnych zakupów oferowanych produktów lub usług? – jeśli nie, żaden system lojalnościowy dla klientów nie zapewni ich lojalności (np. zakup opon zimowych – dokonujemy go raz na kilka lat).

 

– czy wolumen zakupów oraz marża realizowana na sprzedaży pozwala na realizację programu? – w przypadku, gdy klient dokonuje zakupów o małej wartości, nie jest w stanie otrzymać atrakcyjnych nagród i w efekcie nie będzie lojalny wobec marki oferującej dane produkty czy usługi.

 

– czy jesteśmy gotowi na poniesienie nakładów na uruchomienie i obsługę programu, a także na narzędzia komunikacji z uczestnikami? – programy lojalnościowe dla klientów wymagają nakładów na reklamę programu, tak aby zapewnić mu popularność.

programy lojalnościowe b2c

Program lojalnościowy B2C – jaki jest jego sens?

W przypadku, kiedy klient może dokonywać zakupów regularnie, a ich wartość pozwala na atrakcyjną gratyfikację, warto zdecydować się na rozwiązania marketingowe w postaci programów lojalnościowych B2C. Tego typu rozwiązania z powodzeniem wykorzystywane są przez sieci gastronomiczne, gabinety kosmetyczne, hotele, biura podróży, stacje benzynowe, kina, czy sieci sklepów.

 

Dla Naszych klientów przygotowujemy kompleksowe programy lojalnościowe B2C, które obejmują pracę nad projektem na każdym jego etapie – od koncepcji, regulaminu, przez dobór odpowiednich narzędzi komunikacji z uczestnikami, na obsłudze prawno-podatkowej i zakupie nagród kończąc. Dzięki odpowiednio przygotowanym programom lojalnościowym B2C, po wdrożeniu ich w życie może znacząco podnieść się sprzedaż danego produktu czy usługi.